Zdrowe odżywianie w czasie diety

Zdrowe odżywianie w czasie diety
5 (100%) 2 głosów

Decydując się na dietę odchudzającą warto zwracać uwagę nie tylko na liczbę spożytych kalorii. Odchudzanie nigdy nie powinno być celem samym w sobie – można spalić zbędny tłuszcz w taki sposób, by jednocześnie poprawić stan swojego zdrowia. Jak to zrobić?

Przede wszystkim warto zwracać uwagę na to, co zamierza się usunąć z diety. Podstawowym błędem wielu osób jest rezygnowanie z wszelkiego rodzaju tłuszczu. Tymczasem lepiej jest zmniejszyć porcje produktu niż całkowicie wykluczać go z diety. Tak właśnie jest w przypadku tłuszczów pochodzących ze wszelkiego rodzaju orzechów. Zarówno awokado, jak i krajowe orzechy włoskie i laskowe często są usuwane z menu ze względu na to, że są dość mocno kaloryczne. Jednak oprócz samego tłuszczu i kalorii zawierają one cenne kwasy omega. Ponadto zwraca się uwagę na to, iż warto łączyć orzechy z takimi warzywami jak marchew, ponieważ zmniejszają one przyswajanie toksycznych substancji. Oczywiście przechodząc na dietę warto zwracać uwagę na pochodzenie produktów, by nie obciążać organizmu dodatkowo szkodliwymi składnikami, jakie mogą być zawarte w warzywach i owocach uprawianych na skalę przemysłową, jednak czasem trudno badać pochodzenie każdego takiego produktu, dlatego też dodawanie orzechów do surówki z marchewki powinno być obowiązkowe.

Zobacz: Dietetyk Gdańsk

W przypadku, gdy konieczna jest restrykcyjna dieta, ponieważ konieczne jest na przykład szybkie zrzucenie zbędnych kilogramów dla poprawy stanu zdrowia, najlepiej skontaktować się z dietetykiem. Specjalista współpracując z pacjentem potrafi ułożyć wartościowy i niskokaloryczny jadłospis, który może być stosowany na co dzień. Ponadto poradnia dietetyczna to miejsce, gdzie można uzyskać wiele cennych informacji dotyczących diet dla każdego przypadku. Z pomocy powinny skorzystać nie tylko osoby, które chcą się odchudzić, ale także takie, które chcą wyeliminować jakiś składnik ze swojej diety. To między innymi osoby uczulone na niektóre warzywa i owoce, gluten lub takie, które chcą zrezygnować z jedzenia mięsa ze względów moralnych. Dobry dietetyk jest w stanie ułożyć odpowiednie menu dla każdej z tych grup w taki sposób, by organizm nie był narażony na niedobory.

Wybierając konkretną, gotową dietę zamieszczoną w jednym z kolorowych magazynów warto jej się najpierw krytycznie przyjrzeć, między innymi pod kątem dostępnych składników oraz uciążliwości stosowania. Jak dowiodły badania naukowe – rezygnowanie całkowicie z ulubionych produktów często sprawia, że dieta okazuje się nieskuteczna lub po jej ukończeniu szybko wraca się do poprzedniej wagi.

Więcej informacji na stronie http://organicmed.net.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

53 − 52 =